Translate

Завдання здоров’язберігаючих технологій навчання



Розглядаємо  завдання які можна розвязувати на уроках
 використовуючи здоровязберігаючі технологіі навчання

Для того щоб навчити дітей піклуватися про своє здоров’я, корисно на уроках розглядати завдання, які безпосередньо пов’язані з понят­тями «знання свого тіла», «гігієна тіла», «правильне харчування», «здоровий спосіб життя», «безпечна поведінка на дорогах».
Наприклад, у п’ятому класі, формуючи вміння в учнів розв’язувати задачі складанням рівнянь, пропоную таку задачу: «У поперековому, кри­жовому та куприковому відділах хребта хребців порівну. У грудному відділі їх на сім більше, ніж у поперековому, а в шийному відділі — на п’ять менше, ніж у грудному. Скільки хребців у кожному відділі хребта, якщо всього їх 32?»
Відповідь: 7, 12, 5, 5, 5.
Під час вивчення системи рівнянь першого сте­пеня використовую знання з теми про правиль­не харчування, розв’язуючи такі завдання:
1. Одне з чисел на 0,3 більше, ніж друге. 60 % більшого числа на 0,03 більше, ніж 70 % меншого числа. Знайдіть ці числа й довіда­йтесь, яка добова потреба організму у віта­мінах В1 і В2 (у міліграмах).
Відповідь: 1,8 мг, 1,5 мг.
2. Одне число на 5 більше, ніж друге. 60 % більшого числа на 2,7 більше, ніж 70 % меншого числа. Знайдіть ці числа й довіда­йтесь, яка добова потреба організму в залізі та міді (у міліграмах).
Відповідь:  8 мг, 3 мг.
Не можна забувати й про здоровий спосіб життя. Наприклад, шкідливість тютюнопаління я дово­джу, пропонуючи такі завдання:
1. Одне число удвічі більше за друге. Якщо більше з цих чисел помножити на два, а менше помножити на чотири, то їх сума дорівнюватиме 48. Знайдіть ці числа. Менше з них покаже вам, скільки хвилин життя забирає одна сигарета.
Відповідь:  12 і 6.
2. Одне число на 42 менше за друге. Якщо перше число збільшити в 4,5 раза, а до другого додати 28, то їх сума дорівнювати­ме 180. Знайдіть ці числа, і ви дізнаєтеся, скільки років повноцінного життя забирає тютюн у курців і скільки років у середньо­му живуть в Україні чоловіки.
Відповідь: 20 і 62.
Для знаходження дробу від числа та числа за поданим дробом під час відсоткових розрахун­ків я пропоную учням такі задачі:
1. Середня тривалість життя жінки 75 років, що становить 5/4 тривалості життя чоловіка. На скільки років довше в середньому живуть в Україні жінки, ніж чоловіки?
Відповідь. На 15 років.
2. У Росії щорічно помирає 500 000 чоловіків середнього віку; 42 % з них помирають через хвороби, пов’язані з тютюнопалінням. Скільки людей могли б продовжити життя, якби своєчасно кинули палити?
Відповідь. 210 000.
3. Маса м’язів батька становить 2/5 маси його тіла, маса м’язів матері – 3/10. Яка маса м’язів батька і матері, якщо батько важчий від матері на 16,4 кг, а їхня загальна маса дорівнює 146 кг?  
Відповідь. 32,48 кг, 19,44 кг.
4. У французької актриси Політ, що жила на початку XX століття, обхват талії становив 33 см. Обхват талії найбільш важковагового сучасного американця Альберта Джексона становить 891 % обхвату талії актриси. Якої
довжини рулетку доведеться використати, щоб напевно знайти об’єм його талії?
Відповідь: 294 см, тобто довжина рулетки пови­нна бути 3 м.
5. Середня людина проводить уві сні 1/3  свого життя, ще 50 років вона не спить. Яка середня тривалість життя людини?
Відповідь: 75 років.
6. Здатність середньої людини запам’ятовувати будь-яку інформацію становить 40 % від здатності тренованої людини. Скільки довільно названих за певний час слів вони запам’ятають разом, якщо звичайна людина запам’ятала на 12 слів менше, ніж трено­вана.
Відповідь: 28 слів.
7. Рівень шуму метро в 1,5 раза вищий від шуму голосної розмови і вже небезпечний для здоров’я. Учень, що слухає плеєр у метро, відчуває тиск на органи слуху на 10 Дц більше, ніж шум метро. На скільки шум плеєра тихіший від шуму гелікоптера, якщо той шумить на 110 Дц, а голосна роз­мова має рівень шуму в 60 Дц?
Відповідь: На 10 Дц.
8. Японські лікарі провели дослідження і з’я­сували, що кожен із 45 студентів, які мають розлади слуху, 30 регулярно слухають музи­ку через навушники. З’ясуйте, який відсо­ток студентів втратили слух через активне прагнення до цього?
Відповідь:  66,6 %.
9. Високий рівень шуму, що впливає на орга­ни слуху протягом декількох годин, може призвести до зниження гостроти слуху. З’ясуйте, який галас небезпечний для вашо­го здоров’я, якщо він становить 367 % від нормального рівня шуму в 30 Дц.
Відповідь: 110 Дц.
10. З позиції здорового харчування в день п’ятикласник повинен вживати в їжу 0,4 кг овочів без урахування картоплі. Відомо, що хом’як збирає на зиму близько 90 кг горо­ху. Хто більше й у скільки разів з’їдає овочів: людина за рік чи хом’як за зиму?
Відповідь: 146 кг, у 1,6 раза більше з’їдає лю­дина.
11. Середнє арифметичне двох чисел дорівнює 32,5. Знайдіть ці числа, якщо відомо, що 20 % першого становить 2/3 другого. Знайдені вами числа покажуть вам, скільки віта­міну С і вітаміну Е в міліграмах повинна щодня отримувати людина.
Відповідь: 50 мг, 15 мг.
12. 30 % першого числа на 4,1 більше, ніж 20 % другого, а 280 % другого числа на 1,85 більше, ніж 25 % першого. Знайдіть ці числа й дізнайтеся, скільки фтору й цинку (у міліграмах) потрібно людині щодня.
Відповідь: 2 мг, 15 мг.
13. Нерозумна молода людина випалює за день пачку сигарет за ціною 24,8 гр. Який відсо­ток свого місячного заробітку вона витрачає на сигарети, якщо заробляє 3500 гривень на місяць?
Відповідь:  21 %.
14. У зернах жита поживна речовина білок становить 1/9, у зернах пшениці 1/6,  а в зернах кукурудзи 1/10, а в зернах гороху 1/4 маси зернини. Розмістіть ці числа у порядку зростання.
        Відповідь: 1/10, 1/9, 1/6, 1/4.
Під час розв’язування задач на пропорції учням можна запропонувати такі задачі.
1. Учень 6 класу за п’ять днів з’їдає 1 кг яблук. Скільки днів йому потрібно, щоб з’їсти 300 кг яблук, що достигли у його саду за літо? Скільки друзів йому слід поклика­ти на підмогу, щоб за 100 днів з’їсти весь урожай, якщо кожен із друзів за день з’їдає 1 кг яблук?
Відповідь. 300 днів; 100.
2. У 100 г чорної смородини міститься при­близно 250 міліграмів вітаміну С (1 мг == 0,001 г). Визначте вміст вітаміну С (у гра­мах) на 1 кг чорної смородини. Скільки добових доз вітаміну С для дорослої люди­ни замінює 1 кг чорної смородини, якщо 1 добова доза складає 0,05 грама?
Відповідь. 50 доз.
3. Щоб заквасити 3 кг капусти, необхідно при­ готувати маринад об’ємом 1155 г, у який додають цукор, олію, гірчицю або брусни­цю, мариновані кісточкові плоди, моркву у відношенні: 80 : 60 : 1 : 50 : 40. Визначте, скільки кожної речовини додають у мари­над?
Відповідь. Цукор –  400 г, олія – 300 г, гір­чиця – 5 г, плоди – 250 г, морква  200 г, маринад – 1155 г.
Проблема здоров’я  учнів нині стоїть настільки гостро, що іноді спонукає до запитання: що для нас найважливіше – фізичне здоров’я школярів чи освіченість? Навчальні навантаження зараз нелегкі. Учні засвоюють великий обсяг інформації. Як, гризучи граніт науки, зберегти здоров’я? На жаль, стан здоров’я школярів в Україні щорік погіршується, кількість здорових постійно зменшується. Чому здоров’я стає гіршим? Які чинники впливають на нього? Ці питання повинні бути розвязані негайно.

Немає коментарів:

Дописати коментар